Skip to main content

Tipy na výlet

Semily jsou přirozeným centrem pro Podkrkonošskou oblast a nabízejí svou polohou velké množství atraktivních cílů pro veřejnost. Chtěli bychom Vám nabídnout tipy na výlet do různých míst, která nejsou od Semil daleko a jsou bezproblémově přístupná.

Cestu za poznáním lze řešit různými způsoby. Použít můžeme veřejné dopravní prostředky, můžeme jet po vlastní ose motorovými vozidly nebo cyklo. Je zde však ještě jedna možnost a to ta nejpřirozenější - pěšky s využitím sítě turistického značení.

Základním orientačním bodem jsou pro veřejnost turistické mapy - v našem případě mapy Českého ráje - a dále z nich vyplývající směrovníky pro jednotlivé trasy. Mapy i směrovníky jsou přehledné a vypovídající a s orientací v nich a výběrem cíle pro výlet by neměl mít nikdo žádný problém. V Semilech jsou umístěny dvě mapy a to na Riegrově náměstí u odbočky přes náhon k České poště a na nádraží Českých drah. Další mapy jsou instalovány v Podspálově u zastávky ČD, u Sejkorské kapličky na Cimbále a dvě mapy jsou v Bozkově a to na náměstí a před vchodem do Bozkovských dolomitových jeskyní.

V našem přehledu turistických zajímavostí jsme uvedli několik cílů včetně způsobu směrování k nim, které jsou turisticky velmi přitažlivé a proto se již k nim nebudeme podrobně na této záložce našich webových stránek vracet.

Městem Semily prochází síť turistických tras. Dovolte nám, abychom ji stručně představili a zároveň Vám nabídli místa, které lze při Vašich výletech za poznáním navštívit:

- červená turistická značená cesta vychází od centrálního směrovníku u České pošty a po ní projdete Bítouchovem přes Riegrovu stezku do Podspálova a zde můžete pokračovat dle svého výběru příslušnou trasou na Cimbál, do Tanvaldu, Podbozkova nebo  Železného Brodu a odtud dále po červené na Maloskalsko a dalších oblastí Českého ráje.

- žlutá trasa vychází od České pošty a budete pokračovat směrem ke 14. pomocníkům, k Sejkorské kapličce a dále do Bozkova, kde se nabízí návštěva Bozkovských dolomitových jeskyní a milovníci památek mohou zamířit do tamního poutního kostela nebo pokračovat dále do Jesenného nebo až ke zřícenině hradu v Návarově či pokračovat po modré do Vysokého nad Jizerou a dále do Krkonoš.

- další žlutá trasa vychází z Bítouchova a po ní projdete čerstvě opravenou Kamenického stezkou až na Moravu, kde můžete po modré sejít kolem Myší skály do Podspálova nebo se vrátit opačným směrem po modré kolem Masarykovy vyhlídky (můžete zde shlédnout novou pamětní desku k návštěvě T.G. Masaryka v Semilech v roce 1922) přes Cimbál a podél bývalého přírodního divadla, případně po žluté kolem 14. pomocníků do Semil.

- třetí žlutou trasou je cesta na Kozákov, která opět vychází od České pošty okolo nádraží ČD přes Chuchelnu a dále Hromovkou přes Komárov k naší turistické chatě na nejvyšším vrcholu v okolí Semil. Odtud je možné pokračovat Zlatou stezkou Českého ráje do Turnova nebo opačným směrem do Rovenska pod Troskami. Zdejší přírodní útvar Trosky jistě stojí za shlédnutí.

- poslední žlutě značenou trasou je výlet na Krkavčí skálu, trasa opět vychází od České pošty a je směrována přes Černý most k této skalní vyhlídce. Z Krkavčí skály můžete pokračovat po zelené na Kozákov.

- další značenou trasou je modrá, která opět vychází od České pošty a po ní se můžete vydat do Lomnice nad Popelkou kolem zahrádkařské kolonie na Treperce. Po cestě projdete Nedvězím, Pohořím, Stružincem a Novými dvory. Červeně značená Zlatá stezka Českého ráje Vás dovede přes vrch Tábordo Jičína. Po červené můžete z Lomnice též naplánovat výlet do Jilemnice nebo na Kozákov či do Rovenska pod Troskami.

- modře je značená i stezka do Příkrého, která vychází od České pošty a půjdete přes Komenského náměstí a Nouzovskou kapličku. Kolem zastávky BUS sejdete neznačenou silničkou do Podbozkova, kde lze pokračovat po žluté do BozkovaKrkonoš nebo po zelené přejdete do Podspálova a dále dle turistické místní mapy a směrovníků dle vlastního výběru.

- spojku mezi nádražím Českých drah a Bítouchovem tvoří poslední modře značená cesta přes Černý most, odkud kolem Kolonky budete Bítouchovem pokračovat na červenou Riegrovu stezku nebo po žluté můžete dojít na Moravu, kde si další cíl zvolíte na rozcestníku turistických cest.

- zeleně je značena cesta k Sejkorské kapličce - opět vychází z centrálního směrovníku od České pošty okolo městského hřbitova a dále budete pokračovat přes Nouzov, kde můžete přejít na modrou do Příkrého. S použitím místní turistické mapy a dle směrovníku si u Sejkorské kapličky vyberete další cíl své cesty.

- další zeleně značenou trasou je cesta do Jilemnice, na kterou vyjdete od České pošty a pod zahrádkářskou kolonií budete pokračovat přes Strážník a Bystrou nad Jizerou do tohoto horského města. Po zelené můžete pokračovat do Vrchlabí nebo když zvolíte červeně značenou Bucharovu cestu, přivede Vás na Benecko, Horních Míseček, Rokytnice nad Jizerou či dalších cílů v Krkonoších. Opačným směrem dojdete přes Mříčnou a Libštát do Lomnice nad Popelkou.

- v neposlední řadě Vám chceme nabídnout výlet po zeleně značené trase na Kozákov, která vychází od České pošty a dále budete pokračovat přes železniční přejezd nad Komerční bankou Lhoteckou ulicí k lokalitě U rozvodny, kde se ostře vpravo vydáte na Kozákov. Zde můžete využít služeb chaty KČT a vylézt na zdejší rozhlednu a v případě příznivého počasí uvidíte rozsáhlou scenérii Krkonoš, Jizerských hor, Českého ráje, Orlických hor a možná v dálce spatříte i naše hlavní město.